Opel, 2025 yılının ilk dört ayında gösterdiği başarılı performansla hem toplam satışlarını hem de pazar payını artırdı. Marka, özellikle hafif ticari araç segmentinde büyük bir çıkış yakalayarak sektörde dikkatleri üzerine çekti.
Opel’den 21 bini aşkın satış ve yüzde 5,6 pazar payı
Opel Marka Direktörü Yiğit Yantaç’ın paylaştığı verilere göre, ocak-nisan döneminde Türkiye’de toplam 21.226 araç satışı gerçekleştiren marka, otomotiv pazarında yüzde 5,6’lık paya ulaştı. Hafif ticari araçlarda ise 7.750 adetlik satışla yüzde 10,7 pazar payına erişen Opel, bu segmentte Türkiye’nin en çok tercih edilen üçüncü markası oldu.
Hafif ticaride satışlar ikiye katlandı
Geçtiğimiz yıl aynı dönemde hafif ticaride yalnızca 3.637 araç satışı yaptıklarını hatırlatan Yantaç, bu yıl aynı dönemde satışları ikiye katlamalarının önemli bir başarı olduğunu vurguladı. “Pazarın en son giren markasıyken ilk 3’e girmemiz bizim için büyük anlam taşıyor,” dedi.
C-SUV segmenti büyüyor, B-SUV daralıyor
Opel, C-SUV segmentindeki büyüme trendine paralel olarak bu alanda pazarın üzerinde bir performans gösterdi. Ancak B-SUV segmentinde daralma yaşandığını belirten Yantaç, bunun nedeninin yüksek ÖTV matrahı sebebiyle tüketicilerin daha düşük fiyat segmentindeki araçlara yönelmesi olduğunu ifade etti.
Binek araçlarda yeni model beklentisi
Binek araç grubunda bir model eksik olmasına rağmen sadece bin adetlik bir kayıp yaşadıklarını belirten Opel yetkilisi, yılın ilerleyen dönemlerinde pazara sunulacak yeni Frontera modeliyle bu farkı kapatmayı ve büyümeyi sürdürmeyi hedeflediklerini söyledi.
2025 yılı sonu hedefi 70 bin satış
Türkiye otomotiv pazarının 2025 yılını 1,2 milyonun üzerinde kapatmasını beklediklerini belirten Yantaç, Opel olarak yıl sonuna kadar 70 binin üzerinde satış gerçekleştirmeyi hedeflediklerini söyledi. “Bu sadece nisan verilerine göre değil, 1,5 aydır bu öngörüye sahibiz. Beş yıl üst üste rekor kırabiliriz” ifadelerini kullandı.
Elektrikli araçlarda 25 bin hedefi
Elektrikli ve düşük emisyonlu araç pazarına da değinen Yantaç, Türkiye genelinde 120 bin adetlik bir satış beklendiğini, Opel’in ise bu segmentte 25 bin adetlik elektrikli ve hibrit satış hedeflediğini açıkladı. SUV modellerin toplam satıştaki payının ise yaklaşık yüzde 40 seviyelerinde olması bekleniyor.